Nästa legendkonsert?

Paul McCartney sägs dra sig tillbaka efter ett lysande albums Memroy Almost Full. Det sägs också vara en stor farewell tour i görningen. Om Paul McCartney kommer i närheten av min hemvistelseort så är det ett absolut måste. McCartney är urfadern till allt som kan beskrivas som modern musik och jag har turen eller snarare mördarna (!) på min sida då jag föredrar honom före Lennon.

Blotta tanken på att Roskilde Festivalen försökte få honom som ersättare för David Bowies inställda konsert 2004 ger mig gåshud.

Även om Paul McCartney väljer att lägga av tyst och stilla så ska han ha all heder. INGET av det vi lyssnat på hade varit här om inte The Beatles varit förebilder. Bifogas en länk från Quebec där staden tydligen firade sitt 400-årsjubileum i sommras. Paul McCartney spelar Let it be...

http://www.youtube.com/watch?v=sqq2c17eqtM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0