Ränteinkomst

Jag har fått drygt 300 kronor i sparränta på mitt e-sparkonto. Det fina är att cirka 90 spänn är dragen i preliminär skatt. Inte för att jag har något emot att man beskattar inkomster av pengar, snarare tvärtom men i kontrast till att förmögenhetsskatten är borta blir det patetiskt. Småspararna kan man klämma åt, men de stora kapitalisterna går fria. Skandal.

Det är som farbror Joakim säger (ankan som enligt egen utsago betalar massor i skatt) när han ska försvara pengabingen mot Magica De Hex och han har en general på besök: "Stopp där general! Jag är er största skattebetalare och jag har inte gett er tillstånd att utgå!"


Gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: fröken bengtsson

idag fick jag också lite inpacketerad luft!

gissa vem jag tänkte på? :)

2008-12-31 @ 20:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0