Nu får det vara nog!

Jag har för sista gången ens försökt få tag på biljetter till en gigantisk konsert. Själv har man VFU utan möjlighet att vara med när biljetterna släpps. 30 minuter tog det sen var globen utsålt två gånger. Jag talar om Metallicas konserter i Mars i Stockholm. Har man inte VFU så rasar internetservern, datorn krachar eller så inför ticnet någon korkad betalningsklausul. Jag blir än mer förbannad när jag ser på blocket och tradera. Hur kan det vara tillåtet sälja biljetter på det viset? Blir jag riksdagsman någon dag ska jag göra det till min hjärtefråga, spöstraff för andrahansförsäjare av biljetter för annat än inköprspris! Blir jag erbjuden en överprisad biljett, önskar man det vore medeltid igen.

De goda nyheterna: Brian Johnson, leadsinger i AC/DC talar sig varm om Roskilde. AC/DC spelar av någon för mig okänd anledning inte på festivaler, men de vill alltså ut på festivalturné i sommar. Det verkar i alal fall som det, bland annat den stora danska festivalen om jag tolkade det rätt. Tydligen åker Brian Johnsons fru dit årligen.

Tänk vad fantastiskt, AC/DC på Roskilde 2009! Då kan man med gott samvete be alla andrahansförsäljare att dra åt helvete! Roskilde (eller festivaler överhuvudtaget) kommer efter dagens biljettdrama vara det huvudaskliga forumet för konserter för min del. Så länge inte biljetterna tar slut...

Kommentarer
Postat av: Snö

Oddsen för att AC/DC kommer till roskilde är dock inte så bra... Dom spelar visst inte speciellt ofta på festivaler... Men, vi får hålla tummarna för att det går vägen! :P

2008-11-17 @ 09:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0