Jag har fyra saker..

...att berätta om.

1: Jag såg Metallica i tisdags. Den sista av femkonserter i herr Ulrichs hemstad. Det var skitbra, till och med bättre än vad det var på Roskilde 2003. Helhetsupplevelsen på Roskilde och med Metallica år 2003 var naturligtvis överlag bättre, så det var inget storbölande vid introt den här gången. Men tårar av glädje föll i alla fall.

2: Jag arbetar fortfarande, ffs.

3: Jag håller i detta nu på att ladda ner spelningen från metallicas "officiela bootlegsida". Metallica har spelat in 99,9 % av sina konserter som de sen säljer via MP3 eller FLAC-format. Jag lyssnar på de spåren som är klara och det stämmer verkligen som alla säger att konserten var skitbra, jag har hört en del annat från sidan de säljer ifrån men detta är överlägset bäst. Makalös tur. Och tack gud för Fade to Black. Där grät jag en liten aning :)

4: Min telefon är lagad. Jag får tillbaka den på måndag. Hoppas det bara var displayen som gått åt helvete, men det var det nog.


Livemetallicas helklumpiga nerladdningsverktyg ska naturligtvis tvunget vara java-baserat. Men allt är nerladdat nu i alla fall. Hetfield (ej på bild) var fullständigt lysande och var till och med ute i publiken under Seek & Destroy. Sjukt coolt!

Kommentarer
Postat av: Fröken Bengtsson

Mina hundar är inte loppe-bon! :) Vad är det du säger Viktor?!

Och var fan var du igår när jag drack Guinness på Fagans och dansade till irländsk musik?!

Förstår du inte att det är sådana stunder där du måste infinna dig?! =)

2009-08-02 @ 14:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0