Snart halvvägs där

Jag retar mig på massor nuförtiden. Det känns som om jag mellan varven är nära mental kollaps. Jobbet är det första.


  • Varför grisar turister ner, i praktiken medvetet?

  • Varför bygger folk sandslott på precis allt, tallrikar, bord, i glas och på brickor som jag sen måste sopa undan?

  • Varför tillåter man sina barn ha glasskrig, vilket drar till sig getingar och hela insektsekologiska systemet?

Annars är det helt okej, jag jobbar betydligt mindre denna sommaren än förra. Ledigt på söndag kan man däremot absolut inte få, så det blir inte en endagsutflykt till Roskilde. Jag kommer tröstköpa ett antal cd-skivor istället.


En annan aspekt jag retar mig på är att bo hemma. Detta må vara okej, så till vida att jag sköter mitt. Men det är ett förbannat gnällande! Och det är inte typen av gnällande som man kunde höra för åtta år sedan, innan man var per definition vuxen och utflugen utan det är gnäll på att torktumlaren är upptagen, internetsladden feldragen, att kaffekoppen står fel och så vidare och så vidare. Jag har en plan med allt, och jag följer den. Jag vet om att kaffekoppen står där, men det är för att jag ska veta var fan jag har den. Take a break ffs! Inte undra på att folk får magsår!


I övrigt känner jag mig sensationellt uttråkad. Vad som finns på tapeten i det närmaste som kan bryta denna vardagstristess är ett antal megafester den 18 juli. Faktum är att jag är bjuden på tre stycken, samma dag runt hels skåne. Jag funderar lite på om jag skulle försöka besöka dem alla på samma kväll. Ambition finnes att försöka ta sig till Tosselilla med systerdotter med dennes föräldrar under samma tidsperiod. Ej att förglömma är naturligtvis Metallica den 29 juli.


De goda nyheterna är att displayen till min sönderslagna värstingtelefon kom med posten idag. Nu återstår att se vad mina hemliga tekniker kan göra.


I universitetsvärlden har en av kårens nya ordföranden rivstartat sin karriär genom att ifrågasätta VSF Växjös status som en studentförening. Jag har ingen aning vad det är som reglerar det här, det är i varje fall inte kårens stadgar som ska definiera vad som är en studentförening. I VSF:s stadgar står helt och hållet klart definierat vad vi är och hur lokalföreningarna ska namnges och hur vi styrs och vad lokalföreningarna ska göra. Detta borde räcka men icke, utan VSF Växjö måste ha en helt egen stadga. Den kommer bestå av två punkter, där den första säger att vi är verksamma vid Växjö Universitet och den andra säger att man ska se de övriga stadgarna för just våra stadgar. Tramsigt, idiotiskt och förbannat glyttigt. Jag kan se vissa poänger med det hela, men det känns kanske inte riktigt som en absolut superakut grej som måste göras helst genast. Rättning!

Musik;


Kommentarer
Postat av: Alvaro

Ja, Gräns har tydligen missat att VSF har varit en godkänd studentförening i sex år och är den förening som bidragit med mest till kårens verksamhet sedan dess. Men visst, vill man vara en policyfascist så go ahead. Policyn om studentföreningar är dessutom fullständigt omöjlig att följa för en organisation som har centrala stadgar att följa då det står att "Växjö universitet" måste stå skrivet i de centrala stadgarna i fråga. Löjligt!

2009-07-03 @ 16:34:57
URL: http://avlo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon ska få ett administrativt jävla helvete. Jag ska fråga henne vilka föreningar hon mer ifrågasatt. Det är en jäkla teknikalitet, om ens det. Var fan är dokumentet? Det hörs liksom på namnet, Vänsterns Studentförbund Växjö. Punkt. Vi snackade ju redan om att byta namn till Vänsterns Studentförund Linné :)

2009-07-04 @ 01:52:59
URL: http://sirviktor84.blogg.se/
Postat av: Simon

Svar på dina frågor.



Varför grisar turister ner, i praktiken medvetet?

- Är man på semester kan man likväl semestra från allt som heter källsortering och så vidare. Det ska ju märkas att; "här har det varit en turist i farten", och dylikt. Det är lite av en inneboende frihet att få slänga allt omkring sig utan att bry sig om ortsbefolkningen, som dessutom försörjs av turistens vistelse. Kunden har alltid rätt och turisten likaså?



Varför bygger folk sandslott på precis allt, tallrikar, bord, i glas och på brickor som jag sen måste sopa undan?

-Näe, kan inte svara på denna. Sand i glas? Låter helt fel. Kanske en avancerad lek av mamma-pappa-barn där sandlekandet tar vid när maten är slut.



Varför tillåter man sina barn ha glasskrig, vilket drar till sig getingar och hela insektsekologiska systemet?

- Hänvisar till översta resonemangat :)

2009-07-04 @ 07:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0