Lärarkollegiet får nyktra till

Jag har bestämt för mig att Folkpartiet är stora i lärarkåren. Jag hoppas att mina kollegor ser till att nyktra till, regeringen med FP i spetsen vill nu helt förvägra folk med "dåliga" gymnasiebetyg att läsa upp dem. Tillgängligheten kommer bli skarpt lidande, och visst är det som så att det är dåligt att folk slöar sig igenom hela gymnasiet för att sen läsa om allt på komvux. Jag tror däremot att det problemet är förhållandevis begränsat. När jag undervisade under ett par veckor på komvux så var det folk ofta äldre än mig som ville komma in på avancerade utbildningar och de skulle därmed läsa upp betygen. Men det är inte poängen med det här, poängen är ju helt klart att stänga dörren till allt vad personlig utveckling heter. Snart har vi väll privata komvuxskolor där man mot avgift kan gå kurserna i alla fall för att tenta upp skiten i efterhand. Värdelöst, regeringen måste bort!


Till och med aftonbladets läsare tycker det är en korkad idé, och de verkar allt som oftast vara för både EMU, kärnkraft, NATO-medlemskap, sänkt bensinskatt och så vidare.


Kommentarer
Postat av: Alvaro

Det handlar väl inte riktigt om att vissa "slöar" sig genom gymansiet, utan att man ska kunna ge dem som av olika anledningar inte fårr höga betyg på gymansiet en extra chans att läsa upp dem igen.



Vad som är ohyggligt pinsamt i denna situation är ju sossarnas hycklande och klagande på beslutet, när de själva faktiskt kom med ett nästintill identiskt förslag 2006.

2009-06-16 @ 18:59:19
Postat av: Anonym

Sossar brukar ljuga, förutom i direktörsrum ;)

2009-06-16 @ 21:16:54
Postat av: VIktor

Mig som föregående talare alltså

2009-06-16 @ 21:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0