Fem av fem möjliga

Ren och skär jävla propaganda. Så ska en slipsten dras. Lär er, fjantar i melodifestivalen. Denna gång var det mer uptempo på hela spelningen vilket i sig inte är så konstigt då 29 maj indikerar startskottet på en två månader lång europaturné. Sommar och rock n' roll liksom, Don Henley satt väldigt länge vid sina trummor. Ingen paus, och aningen kortare men Paul Carrack (chock!) som förband "kompenserade" det hela. Väldigt lite material från nya skivan, där jag framförallt saknade "Waiting In The Weeds" och kanske "Somebody" där den sistnämnda är mer rock n' roll vilket var signumet för dagens spelning. Lyin' Eyes spelades dock, och det är den absolut bästa otrohetslåten - någonsin. Ljudet var sjukt bra naturligtvis, även om det lär ha varit bättre längre bak vilket i sig är helt logiskt (och en allmänt vedertagen sanning). Jag tänkte från början offra det för att vara så långt fram som möjligt. Som synes var jag just längst fram, stående framför Joe Walsh och nu kan jag sannerligen säga att jag har SETT The Eagles. Makalöst. Kom därifrån med en inofficiel t-shirt men då jag förra gången köpte en officiel och den enda som man kan bära med värdighet (de andra var i stort sett strykfula) så kändes det faktiskt helt okej.


Bild från min position, copyright tillhör mig. Skicka, kopiera och sprid och använd den till vad fan du vill.


Liten video jag laddade upp. Stäm mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0