Att överleva hopplösa situationer

Även välmenande tillkortakommanden kan slå totalt fel. Antagligen har alla varit med om det både en och två gånger men en god vän till mig tar det högsta priset.

 

En polare till mig var inte oerhört länge sedan i Skottland för att festa, studera Henrik Larsson bevistelseort under många år, och ta inmundiga vissa destillerade drycker. Under en av kvällarna var de på en pub dedikerad till kareokens ädla konst och min vän var helt övertygad om att han skulle äga scenen den aftonen. Glad i hågen så lyckades  han tjata sig till en tid som innebar att han kunde hålla ett litet försnack för att motivera sitt låtval. Låten han valde var Robbie Williams ”Angels”, och det kan sannerligen inte sägas vara en lättsjungen låt. Han höll ett litet tal om vad låten betydde för honom och avslutade det hela med att säga;

 

-          ”This is for all you english people!”

 

Helt plötsligt så hade karaokescenen en publik. Inte bara i form av de närmaste sörjande utan varenda människa som satt inne i baren. Min vän fattade inte ett skit utan skrålade på utav helvete och fick konstigt nog sällskap av en trevlig men antagligen superless skotska. De sjunger i samma mikrofon och det ter sig inte bättre (eller värre) än att deras läppar möts i en kyss.

 

Då knackar det på min väns rygg. Min vän vänder sig om och ser, ovetandes om den uppenbara faran i situationen, en två meter lång man som inte ser helt glad ut som säger;

 

-          “Excuse me, but this is my girlfriend…”

 

Av någon obegriplig anledning är denna människa kvar I livet! Vissa människor är tursamma av naturen. Totalt sjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0