I hamn

Så är man hemma från första och förhoppningsvis inte sista arbetsveckan ombord på Stena Vision. Fartyget blev försenat från Göteborg så vi seglade först i tisdags och det var stressigt kan man säga. Utan att gå in på för många detaljer så kan man säga att man var aningen förvirrad i början men när vi  äl gick i trafik så fick man slita hårt för brödfödan. Men vilken upplevelse! Och gästerna var glada.

En sekvens som var extremt peppande var under den första turen med passagerare då en arbetskamrat kom utspringande i köket och bad om frysta hallon till en drink han hade fått en beställning på. Nu vet jag om att det fanns frysta hallon så jag tog med mig en kock och gick in i frysrummet och fixade det helt enkelt. Kocken ställde upp att hjälpa till att rota i det överfulla frysrummet, min arbetskamrat fick sina hallon för att kunna göra drinken och gästen blev nöjd och glad. Det är exakt en sådan sekvens som gör att jobbet kommer bli roligt. Servicetänket handlar om att fixa den typen av grejer, man säger inte nej till en gäst när det är något man kan fixa.

Så fort allting organiseras upp, för just nu är det inte organiserat, så kommer det bli skitbra. Stena Vision är ett fantastiskt fint fartyg, jag rekommenderar verkligen en resa. Och arbetskamraterna är kanontrevliga. Bara positivt med andra ord. Det absolut bästa för mig personligen vore en deltidsanställning, då kan man scoopa runt efter lärarjobb och samtidigt engagera sig politiskt - men jag jobbar så fort de behöver mig. Cheferna och arbetskamraterna verkade vara nöjda med min insats och härifrån kan det bara bli bättre.

Fartyget i hamn i Karlskrona efter premiärturen och jag har gått av mitt första pass.

Kommentarer
Postat av: stina

Får man rabatt om man e kompis med dig?

2010-11-09 @ 09:19:24
URL: http://contaqt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0