Veckorevyn, tjo!

Jag kom av en händelse över ett relativt nytt nummer av Veckorevyn, tidningen som jag till och med hade en påtvingad prenumeration av. Att göra analyser av detta medium är minst sagt intressant. Omslaget pryds av tidningens huvudnyhet, var ung och rik! Unga svenska tjejer berättar själv om sina framgångssagor. Omslagsflickan lär ha tjänat stora pengar på sin blogg, varför gör inte alla det undrar jag smått uppgivet. Skriv om det som intresserar dig avslöjar Kenza som alltså är omslagsflickan. Jag har svårt att ta knogjärnet på allvar.


Inne i tidningen får man reda på hur man kan bära sommarens "omöjligaste" plagg, där omöjligsate är synonymt med skitfult. "Hur trollar jag bort känslan av att ha en väldigt lång och bred rumpa i en jumpsuit", frågar Lisa, 24 år gammal. Tydligen kan man modifiera eländet till att se bra ut. Mitt svar är dock klart, bär inte skiten.


Kändiskollavsnittet inleds brukligt med Paris Hilton som hånglar med någon random dude. Killkollen hävdar att vi just nu snackar om Zlatan, Ipredlagen och bröst. Sju heliga regler för presentinköp åt sin kille presenteras. Spännande att tidningen där tipsar om säsongskort, datorer, bilar(!), PS3, Xbox 360 och Wii, alltså produkter som kostar från tusen spänn och uppåt. Det tål att påpekas att denna tidning riktar sig till unga kvinnor mellan 15-25 typ... Det debatteras även hej vilt om det är okej för tjejer att försöka förändra sina pojkvänner. Själv är jag ett lost cause och tar således inte åt mig, men det är fascinerande att tidningen verkligen går in i en livsstilsbibelsituation. "Gör så här, och finn framgång". Hade alla tjejer följt veckorevyns råd så hade inga killar dumpat några tjejer, killarna hade antagligen varit upptagna med PS3 och därmed oskulder runt 30.


Tarotannonserna längst bak i tidningen behöver jag egentligen inte kommentera. Men en annons fångade mitt intresse. "Spå dig hos Radha från Indien, hur blir 2007 just för dig?" Haha, 2007! Och det kostar bara 19,90 i minuten!


Naturligtvis finns en uppsjö av skönhetstips. Veckorevyn har testat, eller antagligen rullat tärning om vilken "Brun utan sol-kräm" som är bäst. Varför man använder sådant är faktiskt bortom mitt förstånd, man får väll pressa i solen som alla andra cancerogena människor. Dessutom är det gratis och öppnar för trevliga möten i det fria. Ytterliggare en artikel tar upp ett annat I-landsproblem. "Så får du lena sommarben". Det absolut hälsosammaste vore att låta håret växa, men de som ser sig ha problem och tvunget ska raka benen får ett antal handfasta tips. De har en intressant vokabulär i artikeln, "Investera i återfuktande produkter". Om jag investerar detta, får jag avkastning då? Vore det inte mer rimligt att säga vad det handlar om, "köp detta som du egentligen inte behöver". Något annat man kan investera i är produkter som skyndar på läkning av skador som uppstår av rakning. Skär man sig när man rakar sig så gör man fel. Punkt. Men det säger de inte, ytan hyvla på och köp detta som bättre skyndar på läkningsprocessen.


Men, anledning nummer ett att att man läser en sådan här tidnig är naturligtvis mjukporren. Förutom de allmänna tipsen om att bra i sängen varierar med preferenser och att man kan öva sig till god andning så tas tre frågor upp. Första frågan, "Är jag gravid?" Hur fan ska Hannah Arnhög veta det? Frågan om klamydia och om det alltid smittar är aningen mer begåvad, även om det verkar som om frågeställaren lever i en grotta. Den tredje frågan, och även den största frågan behandlar om det är onormalt att vara oskuld vid 21 år. Jag har inte läst en enda sexualupplysare som säger, "ja, du är onormal i den benämningen att de absolut flesta har knullat innan de fyller 20". Ej heller här. Artikeln "Hitta din perfekta sexleksak" är informativ som fan, uppdelat genom ett smidigt tabellsystem där olika preferenser markerar en viss typ av leksak. För den miljömedvetne som dessutom inte vill störa sina grannar finns gurkan (seriöst?). Annars har man mobiltelefonen, som man kan ha med sig överallt. Om man gillar bärbarhet så finns i samma kategori "Portabelt" en liten minidildo som man kan ha som nyckelring. Vill man ha mer romantik än porr och dessutom vill använda den själv är The Rabbit det som gäller. Den tysta varianten är annars den 32 centimeter långa gelékuken. Den tredje artikeln behandlar sexnojor, där Sexnoja 2 tydligen är att det för vissa är fullt möjligt att vara rädda för att man är för kåt. Varför är det ett problem?


Ingen veckotidning är komplett utan en sensationsartikel. Sophie Bakke är 25 år gammal, och drömmer om ett sjätte barn. Imponerande!


Samantaget, några timmars slöläsning för den självdestruktive. Tidinignen kommer fungera som dasslektyr, och den kostar bara 40 spänn! Jag får återuppta den där prenumerationen, de kanske har en minihandväska som gimmick. Hoppas, hoppas.


Jag kommer antagligen återkomma med en analys av den manliga motsvarigheten, "Slitz" eller kanske något mer stilrent typ "King". Jag har noll koll på vilka herrtidningar som gäller. Annars köper jag helt sonika ett nummer av riktig porr typ FIB Aktuellt. "Jag läser den för de intressanta artiklarna". Yeah, right.


Haha, "livsstilsbibelsituation". Vilket jävla ord.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Oj hehe råkade komma in här när jag skulle googla fram en sak, världen är liten. :) (Sophie, som drömde om 6 barn och nu har 6 barn) ;) Mvh Sophie

2009-07-28 @ 14:52:03
URL: http://flerbarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0