Junior-VM!

Jag är inget big fan av ishockey. I synnerhet inte som när Malmö IF håller på att befästa sin plats i lägre divisoner, och Tre Kronor allt som oftast inte har det spelarmaterial som är bäst i världen (TVINGA in NHL i Internationella Ishockeyförbundet ffs). Däremot tycker jag junior-vm är riktigt kul. Elitserien rasar vidare, även om småkronorna har en rad elitseriespelare i truppen däribland Brynäs megaduktiga förstamålvakt som kan rädda småkronorna till ett bra VM-resultat. Men de små spelarna är väldigt roliga att se på, de spelar fullständigt respektlöst för sportens "inneboende logik" och jag tror de flesta inte spelar i NHL (ännu) vilket gör att de bästa ungdomarna är med. Jag såg Sverige slå Finland inatt med 3-1, och härnäst väntar ett par "ska vinna-matcher" innan det blir mer dramatiskt.


Övrigt att tillägga är att jag är farligt nära att köpa samlingen med det bästa från Dansbandskampen. Slå mig


Mål från förra året som saknar "inneboende logik":



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0