Läsa vi datorn

Sitter just nu och läser en pdf-bok "Kunskapsbedömning - hur, vad och varför". Kursen vi läser nu verkar vara riktigt bra, i synnerhet som jag och några till läser denna kurs istället för att sklriva examensarbete. Då vi ska skriva C-uppsats i historia känns det onödigt att skriva två uppsatser. Om det var ett smart drag eller inte visar sig väll, det kan tänkas vara relativt svårt skriva en historisk uppsats som ska kunna fungera som examensarbete. Men just nu känns det rätt.

Problemet med att läsa vid en dator är att det finns så mycket annat roligt att göra. Ta bara internet. Ett sådant exempel är www.xperteleven.com Totalt hjärndöd underhållning, där man coachar över ett antal fiktiva fotbollslag. En annan klassiker är naturligtvis www.youtube.com Bästa underhållningen där är för tillfället de olika alternativa sluten på diverse bondfilmer som släppts under årens lopp. Sen får man naturligtvis inte glömma www.jesper.nu Där återfinns en massa mer eller mindre roliga spel man kan fördriva tiden med. Jag har dessutom fått för mig att strypa någon jag känner som var tvungen att tipsa om www.popcap.com och det beroendeframkallande spelet Zuma. www.blogg.se är bevisligen ytterliggare ett tidsfördriv.

Måste skärpa till mig, ska ha en examinationsuppgift inne imorgon.


Kommentarer
Postat av: Annika

Oj, oj, det där är inte lätt, nej! Haha. Jag förstår så väl vad du menar, det är sjukt lätt att glida in på annat strunt.



Du har ingen laptop? Jag brukar ta med min i väskan och sitta nån annanstans - utan internet. ;P

2008-11-19 @ 10:16:18
URL: http://annikab.bloggspace.se/
Postat av: Simon

woooooooho! Jag tror bestämt att det är min målvakt det där! :D

2008-11-24 @ 21:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0