Nej, nu går skam på torra land

Det som man redan visste bekräftar Aftonbladet. Biljettombud plåtar ut biljetter tidigt och säljer vidare. Man blir enligt egen utsago erbjuden 800 biljetter. 800! Det är en hel läktare!


- Jag tog en chansning och sa att jag ringde från Biljett Nu. Jag frågade: "hur går det med biljetterna?" Då säger de: "jo, det går jättebra. Jag har fått ut ungefär 200 biljetter och totalsumman blir närmare 96 000 kronor." (aftonbladet.se, 21-10-08)


Jag tror inte på att man i första ledet höjer biljettpriset. Många artister tar väldigt myucket betalt redan från början, exempelvis var The Eagles svindyrt, och enligt rykten lär Celine Dions biljetter varit hutlöst dyra. Men det är artistens val. Metallica hde om de velat kunna ta 2000 kronor per biljett, de hade sålt slut i alla fall. De vill däremot ge folk en seriös chans att se dem, därmed det lägre priset. KRIMINALISERING krävs!


Ab1, Ab2, Ab3

Kommer Metallica aldrig tillbaka till Roskilde, eller om man inte lyckas stävja svarta marknaden kommer man aldrig få chansen se det nya materialet live. Det är för sorgligt.


Kommentarer
Postat av: Willy Carlgren

Well, Vi ser en tydlig parallell mellan den här företeelsen och fildelning. Svartabörshajarna är bredbandsbolagen, som tjänar pengar på någon annan. Och att det i detta fall gäller så kallade större band är ovidkommande. I förlängningen tror jag vi kommer se samma procedur under mindre spelningar (debaser, KB, sticky fingers) Easy money. Postmodernt samhälle. Skål!

2008-10-21 @ 13:49:06
Postat av: sim0n

KOLLADE BILJETTNU.SE TIDIGARE (http://biljettnu.se/order.php?id=1542&r=120)



Det ursprungliga priset tidigare var 750 SEK,

Vad Biljettnu.se gjort är att dem lagt på ordentliga pådrag. För en "bra sitt plats" får du vara redo att punga ut 2495 SEK, mellanskillnaden går väll knappast till Metallica? Ståplatser erbjuder dem förvisso inte men dom skulle väl ha kostat en sisådär 5000 papp, om de kunde garantera en "Bra stå plats" :D



2008-10-21 @ 17:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0