Ystads kommunpolitik

Vänsterpartiet Ystad har raserats. Sorgligt men sant. Herr ordförande lämnade föreningen, ytterliggare en flyttade till Malmö och en tredje till Sjöbo. Fjärde ersättare och numera ordinarie i kommunfullmäktige är min mamma :)


Det kan slå hur jäkla fel som helst, vi har å ena sidan en majoritet ledd av den smått cyniska Thomas Lantz, ett tandlöst oppositionsråd och min mor som på fullaste allvar vill frysa hamnen och stoppa färjetrafiken för att anlägga en isbana. Dessutom finns en ledarsida i den lokala tidningen, som i jämförelse med den hysteriskt borgerliga ledarsidan i Smålandsposten, verkar ännu mer hysteriskt borgerlig. Åtminstone de flesta gångerna.


Den absolut roligaste ledaren jag läste var den om när syndikalister (?)  brände ner Ja-sidans valstuga inför EMU-valet och tidningen, om än inte på ledarplats, smyganklagade våra kamrater i Ung Vänster. Hysteriskt kul! Ledarsidan slog faktiskt fast att de inte var att misstänka för dådet. Tror faktiskt jag har den tidningen kvar, jag sparade på allt EMU-relaterat.


Jag måste avbryta mina studier för att bygga upp Ystadorganisationen igen. Var "Fröken yngst i ystadspolitiken", tvungen att byta adress?


Å andra sidan är det inte varje dag man har chans att demonstrera med Kommunistiska Partiets ordöfrande Anders Carlsson, på bilden flankerad av Ung Vänster och Vänsterns Studentförbund. Från 1 maj 2008. Foto: Alvaro


Kommentarer
Postat av: Dan J

Vad är det för trams att avbryta dina studier för att invånarna i Ystad inte orkar? Bygg en isbana och möt Rödhökarna i en premiärmatch med återuppståndna Pandora hockeyklubb,Häpp

2009-04-02 @ 18:38:23
Postat av: stina

EMU.. good ol times fan. Många goda minnen av den där valstugan. Den va fin. Thomas tog bättre hand om den än sitt eget hus. (vi kastade ägg på det, och det nämdes aldrig i tidingen)

Men seriöst, om du har den ledaren?! Skanna och maila till mig, snälla! Jag minns den som helt fantastisk, vill gärna läsa den igen.

2009-04-03 @ 17:10:12
URL: http://contaqt.blogg.se/
Postat av: Anonym

På Thomas hus? Hahah. Svara med rövarspråk :s

2009-04-03 @ 22:45:49
URL: http://sirviktor84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0