Ny fiskskandal?

Uppdrag Granskning verkar avslöja nya skandaler angående torskfisket i östersjön. Skandalen ligger i att det fiskas. Sluta upp med det! Om fisken ska överleva behöver fisken kunna reproducera sig själv, svårt när där inte finns fisk.

Här kan ju Sverige faktiskt göra en insatts. Låt flottan sänka fiskbåtar som fiskar illegalt = slut på problemet. Det är naturligtvis halvironiskt, men det är väll inte svårare än att ta sitt ansvar? Från fiskarhåll då, och staten kan verkligen göra en stor insats i det här. Om det inte finns en flotta kan man ju omdisrubiera pengar från andra hobbyprojekt, exempelvis Nordic Battle Group. Själv borde jag sluta äta fisk, egentligen borde jag sluta äta kött också.

Jag återkommer när jag sett programmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0