Roskilde?

Har med skräckblandad förtjusning studerat lineupen till Roskilde Festivalen. Förtjust över det faktum att där finns många sevärda band. FÖRSKRÄCKT över att de vill ha drygt 2000 spänn för eländet! Festivalen består av väldigt många band, och det är alltid trevligt. Den vittnar också om en relativ bred publikskara, vilket förvisso är sant. Roskilde Festivalen själv säger, eller åtminstonde har sagt att man inte tänker leva på gamla meriter. Vad de inte tänkt på är att det verkar vara precis det de vill göra. Folk åker till Roskilde "bara för att" står det över hela programmet. Man hinner inte se 160 band på sju dagar, och det är försvinnande få arena-akter om ens några. Men det menar jag akter som kan sälja slut på Ullevi under en timme. Det gör mig jäkligt sur, som trogen Roskildebesökare vill jag ha två, tre säkra kort. Skulle jag åka till Roskilde i år är det Judas Priest som lockar mest. Det är jättekul med uppstickare och nya band, men man får väll betala efter vad det kostar? Eller? Jag tolkar det som att till och med min flickvän sågar Roskildes line-up och hon har presenterat musik för mig jag inte trodde fanns. På Roskilde.

Men, jag känner mig själv. Hultsfred är antagligen inget alternativ så jag kommer vara full denna högsommar också. Det gäller bara att fixa ihop ett glatt gäng som står ut med eländet. På Roskilde. 

Bilden är från vad som i mina ögon är ett av de starkaste åren nämnligen 2005. På storbildsskärmen syns numera fd medlem Scott Weiland från Velvet Revolver. På Roskilde.

image3

Kommentarer
Postat av: Carolina

Ja inte har man som fattig student råd att åka till Roskilde längre.
2000 för biljetten, 2000 i fickpengar = 4000 = sistaminuten-utlandsresa.
Inte en chans att jag pröjsar så mkt för en veckas tältning.

2008-04-05 @ 15:00:41
URL: http://vision400.blogg.se
Postat av: mattis

har scott lämnat velvet? ja för fan klart jag ska till roski! biljetten är i hamn och allt. men ska ni till peace and love eller? de släpper ju 100 nya namn den 16de då lär de ju va några guldkorn :)

2008-04-05 @ 22:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0