Roskilde!

Har spenderat veckan efter en fantastisk festival till att försöka nyktra till och jobb. Jag är totalt luspank, men det är det värt så roligt som jag hade. Riktigt roliga människor som var med i år. Bästa konserterna måste ha varit Robyn och Chemichal Brothers, och då är jag inte ens ett fan av deras musik något värst. Men det var många bra konserter i år, helt klart, och avsaknaden av lera gjorde att man kunde förflytta sig enkelt. Neil Young var en höjdpunkt, liksom Judas Priest. Bob Hund är sinnessjukt publikförtande, likt Bergman Rock. Hellacopters tog död på ett antal fördomar jag haft om dem, och Radiohead totalfloppade enligt mig då de fungerade som rena sömnpillret. Grinderman var coolt, och jag skålade i min ensamhet med min avlidne kamrat Klasson.

Dessa såg jag, i kronologisk ordning:

Duffy
Lupe Fiasco
Gossip
Radiohead
The Hellacopters
Gnarls Barkley
Robyn
Grinderman
Battles
Queen Ifrica
Judas Priest
My Bloody Valentine
Neil Young
The Chemical Brothers
Bob Hund
Jay Retard
Jay-Z

Läste också på Roskilde Festivalens hemsida att årets festival var den tredje varmaste någonsin! 2003 var varmt som fan, 2005 var torrare än en öknen men 2008 var värre än dem båda! Det till och med regnade! Detta väderelände får mig att längta till 2009 redan nu, kan man inte en enda gång få uppleva en festival med "lagom" väder? Snälla, rara söta vädergudar, jag BER! Men det är nog bättre med för mycket värme än för mycket kyla, en av campets medresenärer var på tidernas kallaste Roskilde Festival året 1984. Medeltemperaturen då var blott cirka 12 grader. Fy fan..

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag visste inte att du var en sån festivalveteran! Roskilde verkar ju helt klart vara värt pengarna, om man slipper översvämningar :D

2008-07-17 @ 19:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0