Ipredia

Det är en ny grej på G i bloggsfären, som helt enkelt går ut på att man ska öppna upp sina trådlösa nätverk för alla att använda. Det hela görs redan på grund av folks dumhet att inte kryptera sina linor, men nu är alltså tanken att man ska medvetet öppna sina trådlösa nätverk. Görs det i stor omfattning kommer Ipred bli tandlöst, man kan knappast gissa sig till vem som laddat ner vad om flera sitter och delar anslutningar.


Så min uppmaning är att de som sitter på trådlösa nätverk öppnar dem (men håll din egen dator låst fcs) och döper anslutningen till Ipredia :)


Själv har jag bara en sladd i väggen, så det går inte. Men jag överväger klippa den och skaffa trådlöst. I solidaritet med alla kids som kommer få sina liv förstörda. Att riksdagen, eller snarare M, FP, KD, C och S stöttade det här är sjukt, hur kan kapitalisterna tillåtas köpa en lag på det viset? Jag anser helt klart att V och MP kan ställa det som ett krav i regeringssamarbetet, att Ipred ska rivas upp. På så vis slipper vi småanarkistiska Piratpartiet, samtidigt som vi demokratiserar samhället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0