24 slut, hej 25!

Under ett antal år har jag retat folk som fyllt över 25 att deras cellproduktion därefter kommer vara mindre än antalet celler som dör, alltså åldrandet tar över från "post-puberteten". Jag har läst det någonstans, minns ej var. Men jag har också varit noga med att betona att man kan förhindra åldrandet genom motion och att avstå alkohol och tobak. Jag både skiter i träna i den utsträckning jag borde, samtidigt som jag både dricker och nyttjar tobak.


Ny fyller jag själv 25 (imorgon, onsdag 11 februari), och man ska ju alla den vägen vandra. Man får väll försöka intala sig själv att min kropp ska vinna tävlingen beach 09, genom motion och en hälsosam diet. Mer troligt är att jag fortsätter leva efter divisen;


Den vise säger: Förutom begynnande ölmage, tendenser ditt skägg inom några år att vara gråsprängt och andra former av åldertecken. Du kan hindra den utvecklingen, rökningen är det första du borde fimpa. Det vore en klar poäng om du kan ändra ditt gymkortanvändande från sporadiskt till regelbundet också. Vikten kan du nog hålla i schack genom negativ stress, det har varit modellen tidigare. Det är aldrig för sent att bättra sig!


Jag säger: Jag vet, därför väntar jag lite till!


Kommentarer
Postat av: Fröken Bengtsson

GRATTIS!!

2009-02-11 @ 12:31:17
Postat av: Sara

Grattis i efterskott! Du delar för övrigt samma födelsedag med min äldste bror. Om det gör dig glad så är han betydligt mycket äldre än vad du är, betydligt mycket mindre mogen än vad jag är :)

2009-02-13 @ 21:54:11
URL: http://sassasinstans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0