Härliga statens järnvägar

Jag har tidigare pratat om eländet med SJs biljettpriser och det absurda att de ljuger för sina resenärer. Det visar sig nu att de har en ombordmentalitet som är lika smidig som en tegelsten. 

Jag hade precis somnat på väg till göteborg när en tant runt 20 ville titta på min biljett. Tydligen satt jag i förstaklass och jag åkte ur med huvudet före. Det skedde dessutom under en väldigt nedlåtande ton. Det absurda är att vagnjäveln är tom! Helt TOM! Hon glömde att titta på min biljett som jag visade frivilligt. Det enda som skiljer är att den förra stolen var aningen mjukare. Ska man bli behandlad som en kåkfarare kan man lika gärna ta bilen. Nästa gång PLANKAR jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0