Raid Gaza!

Internet är en källa till sjuk humor, ofta med en sarkastisk underton. En annan sak som dessuotm absolut inte är kul är konflikten (eller utrotningskriget) på Gazaremsan. Jag är för besviken och arg för att säga något överhuvudtaget av värde, läs Alvaros blogg för min åsikt i ämnet. Israelerna besvarar bönder med högafflar med stridsflygplan.


Internet har i alla fall snappat upp ämnet, och nu finns ett litet spel vid namn Raid Gaza. Målet är att besvara qassamraketsbeskjutningen, och man ska svara big time. För de som inte vet, Qassamraketer är helt enkelt hemmagjorda smällare, utan någon som helst form av styrsystem. Man kan antagligen likna det vid en pet-flaskabomb.


Till sin hjälp har man tre olika typer av produktionsanläggningar, missiltorn, militär flygplats och en infanteribas. Man ska döda så många palestinier som möjligt, och dessutom hålla nere sina egna förluster. Det är totalt omöjligt att förlora, tar pengarna slut ringer man världssamfundet så får man mer pengar. Senast lyckades jag döda cirka 900 palestinier, samtidigt som jag kanske förlorade fem israeler. Ganska imponerande snitt, ville jag döda fler skulle jag använt infanteri också men då riskerar mina egna likhögar att växa något.


Spelet är en sarkastisk illustration av den israeliska statens övermakt och återfinns här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0