Superdramatik i JVM

Jag sitter uppe och följer vad som verkar vara avgjort i detta nu. Sverige är sen tidigare klart för VM-final efter en farsartad tillställning men nu är tydligen även kanada klara. Det är bara Sveriges matcher som visas i tv men tydligen har kanada i den andra semifinalen mot Ryssland legat under med 4-5 när det var fem sekunder kvar av matche. En kvittering kom i samma veva och nu har de tydligen avgjort på straffar. Snacka om tur (eller otur?)!

Det roliga är att Slovakien var en svårare nöt att knäcka än vad som troddes från början. Roligt inför finalen är att Sverige mosade Ryssland med 5-0, och Kanada har alltså haft enorma problem mot just Ryssland. MOSA!

Lika bra jag sitter uppe och vänder på dygnet, finalen ska sändas 01:30 tisdag morgon :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag följde båda matchern via internet, den här underbara påfynd. Riktigt spännande var det i Sveriges match. Tedenbys framspelning och dragningar fram till 4-2målet har spelats många gånger på min dator idag.



SVT sänder dock bronsmatchen imorgon (tror jag) - ska ladda upp med den för på tisdag.. Då smäller det värre än fyrverkerierna på nyår!

2009-01-04 @ 21:02:49
URL: http://sassasinstans.blogg.se/
Postat av: Alina

vänta bor du i sthlm? känner igen dig sjukt mkt haha

2009-01-04 @ 21:10:29
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0