Mina skivor har kommit

Jag hade som bekant fått för mig att tröstköpa cd-skivor istället för det insnöade Roskilde. Jag hittade faktiskt två stycken skivor på tradera som nu är del av min cd-samling.


Jag hittade dels Totos "Kingdom of Desire" för 49 spänn. Jag har naturligtvis skivan redan, men detta var alltså den japanska utgåvan. Den japanska utgåvan innehåller ett bonusspår i form av en cover på Jimi Hendrix "Little Wing". Musikmässigt var det ett fullständigt onödigt köp då jag redan har samma version av låten på en DVD, men samlarmässigt hett eftertraktat då det bara är japan som fått den här typen av bonusspår från Toto.


Den andra skivan jag köpte var Green Days nya skiva "21st century breakdown". Inget märkligt med det heller mer än två saker. Priset 110 spänn är under nypris. Dessutom är det en USA-version, liniterad med två skivor som inte säljs via vanliga butiker i Sverige (och antagligen inte heller i resten av Europa). Jag var nära lägga 250 kronor på att köpa den vanliga specialutgåvan, som här bara har en skiva. Extraskivan som följer med är en EP med sex stycken livespår från turnerandet av American Idiot.


Totalt, 194 kronor. Skitbilligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0