Två dagar...

Fick precis reda på att sista tentan är flyttad till den 8 juni på grund av platsbrist. Det kommer finnas alternativ till att istället skriva en hemtenta, får se om man hoppar på det eller tar skiten i augusti istället. Är inte helt förbered att påbörja en mastodontenta som i så fall börjar på fredag för att avslutas fredagen därpå. Att skriva tentan på måndagen veckan efter det är otänkbart, jag ska börja jobba så fort som möjligt.

På fredag är det dessutom dags att se The Eagles igen (!). IGEN, helt otroligt jag trodde det loppet var kört redan 2004 och att de gått i pension. Icke, men det är klart att gruppen gårt på sista varvet. De spelar dessutom i Malmö vilket gör att man sluppit planera en massa. Man brukar skoja att allmän färdtjänst för äldre som har svårt att gå riskerar att initiera en ny Rolling Stones-turné. Kanske så sker med The Eagles också.

Malmö Stadion kommer bli en utmaning för dem, vissa konserter har klandrats för att ha överjävligt dåligt ljud.  Konserten på Globen förra året var å andra sidan det absolut bästa jag någonsin hört i ljudväg på en konsert, och då satt vi ändå långt bort i stratosfären. Det blir skitbra, jag ska långt fram denna gång då det sällsynt nog är en ståkonsert, åtminstonde på golvet. Fantastiskt! Jag tor det finns biljetter kvar, be there!

Jag länkar inte till youtube-videos, det gör inte i närheten gruppen rättvisa. Däremot en spotifylänk till deras senaste skiva, Long Road Out of Eden. Sista skivan?

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hör av dig om du vill ta en öl efteråt! =)

Kram banan!

2009-05-28 @ 11:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0