Fördomar om politiska meningsmotståndare

Jag roas skarpt av en moderat vid universitetet. Två stycken till och med. De är jättetrevliga människor men de fyller hela kvoten av fördomar man har gentemot moderater. Jag måste tvunget publicera en chatt jag hade med den ena av dem via facebook, där jag tillskrivs massa egenskaper som jag absolut inte har. Som att jag aldrig ätit en "finare" måltid, vilket jag har både en och två gånger. Mer ofta än sällan faktiskt.

Jag har censurerat bort deras namn till att istället vara "Herr M 1" och "Herr M 2", av respekt mot dem som funderar att bli medlemmar i spektaklet MUF, det är bättre de får reda på vad de har att göra med IRL ;)

"Herr M 1"

skulle hälsa från "Herr M 2" att han ska käka fläskfile idag

18:39Viktor

Trevligt :) Varför har inte jag honom på facebook. Själv tänker jag mig en en ört- och vitlöksmarinerad entrecote med råstekt potatis tillsammans med en mustig vinsås. Serveras bäst omedelbart efter grillning, tillsamans med ett kraftigt rött alternativt mörk öl och en konjak på det.

Riktigt gott

18:40Viktor

alternativet är annars färskpasta, och en räksås baserad på färska räkor kokta i vitt vin. Men det är så bökigt att skala skiten

:)

18:42
"Herr M 1"

?

18:42Viktor

Hälsa Herr M 2" att fläskfilé idag inte är gott. Grisarna misshandlas till den milde grad att köttet bara blir segt. Jag rekomenderar en ryggfilé, men ska han tvunget ha en "the finest" (vilket en ryggfilé är egentligen) så ska han ha oxfilé. Helstekt. ABSOLUT helstekt

18:44
"Herr M"

och du ska va vänsterpartist??

18:44Viktor

jag gillar mat. Hej hopp, ska iväg

18:45
"Herr M"

ha det kul på kamratmötena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Värst vad fisförnäm man kan låta. Komiskt, när du alltid gjorde stora ögon när jag själv hade egenmarinerad ryggbiff med mig till våra grillkvällar medans du kom med Willys färdigmarinerade fläskkotletter ;-) Tihi.



Förresten, borde inte kött rimligtvis bli MÖRARE av att djuret misshandlas? Knappast segare iaf. Bara för att vara sån... :-)

2009-09-26 @ 21:39:12
URL: http://avlo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att vara lat och inte palla är en sak, att urskilja god mat från eländet är en annan. Minns pastasalladen... ;)

2009-09-26 @ 23:07:07
URL: http://sirviktor84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0