Hemsk dag

Korten lades på bordet men de var för låga för seger, jag petades från kongressen och jag är skyldig försäkringskassan två lax. Bra dag. 

Såg på Livvakterna med Baronen och administratören. Livvakterna som för övrigt har ett sjukt bra titelspår (bifogas nedan). Av youtube att döma så har vi att göra med någon form av psalm, jag ska göra efterforskningar angående vad för typ av psalm det är men kanske framförallt vilket språk det är vi har att göra med. Mina kristna, kyrkligt aktiva vänner och de allmänna teologerna ska få göra en insats. Det finns inget i den här filmen som berör tro, mer än att den diskuterar vad i en människas liv som egentligen betyder något. Filmen är för övrigt förmodligen den starkaste av de filmer som finns med Johan Falk. De sex senaste är ju lite egna, men av ursprungstrilogin så står Livvakterna sig bäst. 

Men, om man ska se på tillvaron positivt. Jag kan ta en ny hand med kort och därmed odla det som är bra och fint redan (tack), jag kommer ha en helg "ledig" i maj, och jag har mindre bekymmer med vad jag ska göra av med alla mina pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0